Borgmester vil gøre kommunen klar til kriser

03. juni 2026

Borgmester Anstina Krogh vil samle politikere, virksomheder, forsyningsselskaber og frivillige i et nyt udvalg om totalberedskab i Faaborg-Midtfyn Kommune, skriver Fyns Amts Avis.

Målet er at gøre kommunen bedre rustet til alt fra strømsvigt og cyberangreb til storme og oversvømmelser.

Samtidig skal lokale fællesskaber og landsbyer spille en vigtig rolle i beredskabet.

Alle forslag skal godkendes af kommunalbestyrelsen og udvalget ventes at arbejde fra 1. oktober 2026 til 31. december 2027.

Arbejdet ventes at koste omkring 250.000 kroner.

2026-06-03 06:14