Et nyt udstillingssted for professionel samtidskunst åbner i Møllergade i Svendborg, skriver Fyns Amts Avis.
Den Nordiske Ambassade skal danne ramme om udstillinger, kunstnerdrevne projekter og kulturelle arrangementer med fokus på at samle kunstinteresserede på Sydfyn.
Åbningen markeres med udstillingen ”Nervous Systems”, der undersøger temaer som forandring, teknologi og samspillet mellem det naturlige og det menneskeskabte.
Bag initiativet står en gruppe kunstnere, designere og kulturaktører, som ønsker at skabe et nyt samlingspunkt for samtidskunst i byen.
Åbningsarrangementet finder sted fredag, og den første udstilling kan opleves frem til 2. august.
2026-06-04 05:59
