En gammel smadderkasse har kostet en ung sydfynsk mand førerretten.
En 20-årig mand fra Svendborg er blevet idømt en bøde på 2.500 kroner og et kørselsforbud efter at have kørt rundt i en stærkt mangelfuld bil på Tvedvej.
Ved et tjek blev det konstateret, at bilen havde en række alvorlige fejl, blandt andet defekt bagbro, utæt udstødning, mangelfuld parkeringsbremse, fejl på lygter og oliespild fra motoren.
Manden forklarede i retten, at han kun havde ejet bilen i tre dage, og at den tidligere var blevet godkendt ved syn.
Retten vurderede dog, at bilen var så farlig, at den udgjorde en risiko for færdselssikkerheden.
Da forseelsen blev begået inden for de første tre år efter, at han fik kørekort, skal han nu bestå en ny køreprøve, før han igen må køre bil.
2026-06-04 06:10
