Kontakttyve anholdt ved hæveautomaten

04. juni 2026

To personer er blevet anholdt efter de blev grebet på fersk gerning ved en hæveautomat i Svendborg, skriver Fyns Amts Avis.

Ifølge Fyns Politi drejer det sig om en 16-årig kvinde og en 20-årig mand, som sættes i forbindelse med mindst 12 svindelsager den seneste uge og mistænkes for at stå bag en række kontaktbedragerier mod ældre borgere på Fyn.

De to forventes ifølge avisen fremstillet i grundlovsforhør torsdag.

Politiet efterforsker fortsat sagen og udelukker ikke flere anholdelser.

Politiet opfordrer fortsat alle borgere på Sydfyn til at kontakte politiet, hvis de er blevet kontaktet af personer, der udgiver sig for at være fra banken.

2026-06-04 05:55