SBS Friction i Svendborg kom ud af 2025 med et overskud før skat på 15 millioner kroner.
Det er betydeligt højere end virksomhedens forventning på mellem 8 og 13 millioner kroner, skriver Fyns Amts Avis.
Ifølge direktør Martin Rambusch skyldes fremgangen blandt andet et øget fokus på medarbejdernes trivsel.
Virksomheden har investeret i træningsfaciliteter, sundere kantinemad, fysioterapi og muligheder for videreuddannelse.
Samtidig har den italienske ejer Brembo Group investeret kraftigt i virksomheden, og produktionen er udvidet til drift døgnet rundt hele ugen.
Ordrebøgerne er fortsat fyldte, og SBS Friction forventer yderligere vækst i 2026.
Derfor er virksomheden allerede i gang med at ansætte flere medarbejdere, samtidig skal dele af produktionen automatiseres for at håndtere væksten uden at det kræver en større udvidelse af fabrikken.
2026-06-03 06:09
